יום שני, 2 בספטמבר 2013

בדיקות מציאות - הגברת המודעות העצמית

בדיקות מציאות הן דרך פופולרית לעורר חלומות צלולים. הם לא אמינים ב-100%, אבל הם קלים מאוד לתרגול.

אם אתה מתרגל טכניקות צלילות אחרות, בצע בדיקות מציאות על בסיס יומיומי. הם יעזרו לך לבנות מודעות עצמית גדולה יותר בזמן הערות שתוביל למלאי של חלומות צלולים.

מה הן בדיקות מציאות?

כדי לחלום חלומות צלולים, עליך להיות מסוגל לזהות את ההבדל שבין חלום למציאות.

"הייתי פעם פרפר, עף מפה לשם, פרפר לכל דבר ועניין... פתאום התעוררתי... עכשיו אני לא יודע אם אני אדם שחלם שהוא פרפר, או שאני פרפר שחולם שהוא אדם."

~ צ'ואנג - דזה.

בדרך כלל כשאתה חולם, אתה מקבל את הסיטואציה כחיים האמיתיים. רק ברגע שאתה מתעורר אתה מבין שמשהו היה מוזר.

על ידי שילוב של בדיקות מציאות בחיי הערות שלך, בקרוב תוכל לעשות אותם גם בחלומות שלך. זו תהיה הוכחה למודע שלך: "היי - אני חולם"!

מה עושה בדיקת מציאות לטובה?

מה שעושה בדיקת מציאות לטובה זה שהיא עובדת על טבע סוריאליסטי, שלא הגיוני לעולם החלום.
בואו נחשוב על זה לרגע.

איך אתה יודע שאתה ער עכשיו? אתה יכול לומר:
כי אני יכול לראות
כי אני יכול להרגיש
כי אני מודע לכך
כי אני פשוט אני!
למרבה הצער, כל זה חל גם על עולם החלום שלך. זוהי הסיבה שראייה, תחושבה, או מודעות על הקיום שלך לא יעזרו לך להיות צלול. (זכור שהמוח החולם חסר בהירות מחשבה ולכן לא ניתן להסיק את אותן המסקנות הלוגיות כמו בזמן העירות שלך).

על מנת לזהות מתי אתה חולם, אתה צריך את הניצוץ "אאוריקה"! שאלה פשוטה בשילוב עם פעולה שנקבעה מראש, אשר אתה יודע בוודאות שהינה בלתי אפשרית בעולם העירות.

כיצד לעשות בדיקת מציאות ולהפוך לצלול?

בדיקת מציאות ברירת המחדל שלי היא לדחוף את שתי האצבעות של יד ימין אל תוך כף היד השמאלית שלי. בחיי הערות, כף היד תמיד מניווה התנגדות. בעוד שבחלום, ב-90% מהפעמים האצבעות יוכלו פשוט לעבור דרך כף היד.


ואז אני יודע בוודאות... אני חולם!

כמובן, פעולה זו לא תמיד מספיקה. אתה צריך לשאול את עצמך את השאלה "האם אני חולם?" ובאמת להתכוון לזה. אתה צריך להסתכל סביב על הסביבה שלך בכל פעם שאתה עושה בדיקת מציאות, ולשקול בכובד ראש "האם זה אמיתי?"

אני אוהב לשאול את עצמי על רמת היציבות של הסביבה שלי. למשל, אני יכול להסתכל על כוס שנמצאת על השולחן ולתהות האם היא באמת קיימת או שאני מדמיין זאת? האם אני תיעלם לאחר שאני יפסיק להסתכל? ככה בונים מודעות עצמית: חקירת הרגשות והתפיסות בסביבה שלך.

חשוב לבצע את בדיקות המציאות עשרות פעמים ביום (תוכל להשאיר לעצמך תזכורות). הקפד להגיע להחלטה מושכלת בכל פעם. נורא פשוט לשאול את השאלה ולשכוח מזה, אבל עלייך באמת להתכוון למה שאתה אומר ולהגיע למסקנה.

בקרוב אתה צפוי לשאול את השאלה הזו גם בחלום. בינגו. תסיט את המוח שלך למצב של חשיבה ביקורתית ותסיק שאתה חולם.

10 בדיקות המציאות הנפוצות ביותר לחלומות צלולים

תוכל להשתמש בבדיקת האצבעות, או נסה בדיקות יעילות אחרות:
נשימה - האם אתה יכול להחזיק את האף והפה שלך סגורים ולנשום בכל זאת?
קפוץ - כשאתה קופץ, האם אתה נופל בחזרה לרצפה או שמא כוח המשיכה לא בפועל כצפוי?
קרא - האם אתה יכול לקרוא משפט פעמיים בלי שהוא ישתנה?
תסתכל סביב - האם אתה רואה תמונה ברורה או מטושטשת מהרגיל?
פנטום - האם אתה יכול לדחוף את היד שלך דרך משטח מוצק?
זמן - האם השעה בשעון הדיגטלי משתנה בצורה לא צפויה?
תעופה - האם אתה מצליח לעוף או לרחף מעל הקרקע?
כפות ידיים - האם כפות הידיים שלך נראות נורמליות מקרוב?
מראות - האם ההשתקפות שלך נראת נורמלית במראה?

למען הסדר הטוב, בצע שתי בדיקות מציאות בכל פעם. אם הראשונה לא עובדת(זה קורה), נסה אחת נוספת.

למה לבנות מודעות עצמית?


המוח האנושי יוצר מבנים עצביים המבוססים על למידה חוויתית: דפוסי חשיבה המבוססים על ניסיון החיים האמיתיים שלנו. לדוגמא, אתה חווה את כוח הכבידה כל חייך, אתה לא צריך לתהות לגבי זאת כל פעם מחדש, אתה פשוט יודע שאתה לא הולך לרחף או להמריא אל על.

וכך רוב המבוגרים נאבדים בדרך החיים בלי לבדוק את העולם שסביבנו.  אנחנו יודעים שהשמיים כחולים והקירות מוצקים.

עם זאת, אם אתה מחליט לחקור את המציאות שלך על בסיס קבוע, זה יגביר את רמת המודעות העצמית שלך בעולם האמיתי. וכאשר זה יהפוך לטבע השני שלך, זה יתרחש גם בעולם החלום.

השגת רמה טובה של מודעות עצמית לא תבוא בין לילה.

לכן, שים לב לסביבה שלך. למד אותה בפירוט. והכי חשוב, שאל את עצמך על האופי שלה. השתעשע עם הדמיות וטריקים על המוח שלך. עליך לשנות הרגל של עשרות שנים.

בדיקות מציאות - שאלות נפוצות

איך אני יכול לזכור לעשות יותר בדיקות מציאות בכל יום?

צור לעצמך תזכורת, כגון: הערה על מסך המחשב, בטלפון הנייד או בספר לימוד.
ניתן גם להגדיר פעולות יומיומיות שיזכירו לך לבצע אותן. בצע בדיקת מציאות בכל פעם שאתה: עולה או יורד במדרגות, שומע את צפצוף השעון שלך, מקבל sms, פותח את הדלת, מנתק את הטלפון, וכן הלאה.

אני עושה בדיקות מציאות כבר במשך שבוע, אבל לא חולם חלומות צלולים. מה אני עושה לא בסדר?

ראשית, וודא שאתה עושה את בדיקות המציאות בתשומת לב ומגיע למסקנה מבוססת בכל פעם. כל בדיקה צריכה להחזיק נקודת מבט אישית אמיתית.

שנית, ודא שאתה שומר על יומן חלומות וזוכר לפחות חלום אחד בכל לילה. ייתכן שבצעת בדיקות מציאות בזמן החלום(ואפילו הייתה צלול) אבל אתה פשוט לא זוכר את זה!

שלישית, שלב בדיקות מציאות עם טכניקות אחרות של חלימה מודעת, כגון מדיטציה ודגירת חלום. הם עובדים היטב יחדיו.

ולבסוף, תהיה סבלני. אתה מנסה להכניס הרגל חדש לתוך חיי היומיום שלך וזה יכול לקחת מספר ימים או שבועות כדי להטמיע אותו לגמרה. היה סמוך ובטול, כמו רוב ההרגלים היומיומיים שלנו, שאתה תחלום עליו בסופו של דבר.

אני מבצע בדיקות מציאות בזמן החלום, אבל זה לא עובד, אני פשוט ממשיך לחלום. למה זה קורה?

ההסבר הסביר ביותר הוא שאתה לא מבצע את בדיקות המציאות בזמן הערות שלך עם מספיק מודעות. כאשר אתה מנסה פעולה בלתי אפשרית, וודא שאתה באמת נסה לעשות זאת ולא רק צוחק על עצמך. כשאתה שואל את השאלה - "האם אני חולם?" - היה בטוח שאתה באמת מהרהר בנושא.

מדי פעם בדיקות המציאות נכשלות שלא באשמתך. זהו מרחב נפשי מוזר, ודבר נפוץ במיוחד הוא התעוררויות שווא (זו הסיבה לכך שאתה חייב לבצע בדיקות מציאות בכל פעם שאתה מתעורר).

הפתרון המומלץ הוא לבצע יותר מבדיקת מציאות אחת במקרה והיא נכשלת. 

2 תגובות:

  1. בהנחה שאתה משתמש מידי פעם בחומרים פסיכואקטיביים בנוסף למדיטציה וטכניקות לחלומות צלולים, שיטת המציאות מאוד חיונית גם בזמן ההשפעה. למרות שאולי לא טובה כל כך אם מתפלפים.

    השבמחק
    תשובות
    1. שימוש לא מבוקר ומוגזם בסמים שונים עלול להפסיק לחלוטין את שנת הREM ובכך גם את החלומות במהלך השינה. מניסיון אישי וממידע שצברתי מאנשים גם הסם הפסיכואקטיבי הנפוץ - מריחואנה - גורם להפרעה בשנת הREM "ולאיבוד היכולת לחלום" מנגד ישנם צמחי מרפא שונים אשר דווקא מגבירים את היכולת לחלום ובין היתר מייצרים חלומות חיים, וחזקים יותר.

      מחק