יום חמישי, 5 בספטמבר 2013

איך לזכור חלומות? - שיטות יעילות ובדוקות לזכירת חלומות

האם זה בא בטבעיות - או שאתה צריך להשתמש בטכניקות ספצפיות כדי להגביר את זכירת החלומות שלך?

עבור חלומות צלולים, חשוב מאוד שתזכור לפחות חלום אחד בכל לילה. זה יגביר את המודעות העצמית שלך בזמן החלימה, והכי חשוב, זה יביא לכך שתוכל באמת לזכור את החלומות הצלולים שלך... בטכניקות הבאות תלמד איך לזכור את החלומות שלך בתדירות גבוהה יותר, גם אם אתה איום בזכירת חלומות - או שאתה חושב שאתה לא חולם בכלל. תאמין לי, אתה כן! האדם הממוצע, ישן במשך שמונה שעות בלילה, וחווה מתוכם כ-100 דקות שנת REM(זמן חלום).

 פנה זמן לשנת REM

אם אתה מקפח את השינה שלך, אתה יכול לוותר על חלומות צלולים מעכשיו... כדי שצלילות תתרחש, המוח שלך צריך להיות רגוע ונינוח. מה עוד, צריכות להתרחש שמונה שעות טובות של שינה לפני שתוכל להינות מתקופות ארוכות של תנועות עיניים מעירות (REM). לכן, בבוקר חלומות צלולים נפוצים יותר.

החלום הראשון של הלילה הוא הקצר ביותר, שנמשך רק כמה דקות בין השלבים של שינה עמוקה. לא סביר שתזכור את החלום הזה. מחזור החלום השני מתרחש כ90 דקות מאוחר יותר, והוא קצת יותר ארוך. אבל רק במחזור הרביעי או החמישי של שנת REM (בערך לאחר שש שעות שינה ומעלה) בהם תיתקל בשנת חלום ארוכה יותר באורך של 45-60 דקות.

לכן, אם אתה ישן רק חמש או שש שעות בכל לילה. אתה מונע מעצמך את השלבים הארוכים יותר של שנת REM, החשובים לעיבוד זכרונות ומידע חדש, כמו גם תופעות טיפוליות של חלימה. מה עוד, שרוב החלומות הצלולים מתרחשים משעה שש בבוקר ואילך, והחלומות הארוכים ביותר מתרחשים לאחר תוספת שינה של יותר מ-8 שעות.

אם אורח החיים שלך לא מאפשר זאת, לפחות אפשר לעצמך שנת REM ארוכה יותר בסופי שבוע. תן לעצמך שתי שעות נוספות של שינה אשר יהווי זמן חלימה צלולה. אם אתה לא יכול להרשות לעצמך לקום מאוחר, נהסה ללכת לישון מוקדם יותר ולתזמן זאת כך שתהנה מ8-9 שעות שינה פעם בשבוע.

יומן חלומות (מדריך בנושא יומן חלומות)


עכשיו כשאתה מקבל מספיק שנת REM, הנה דרך הרבה יותר פעילה לזכור את החלומות שלך. דרך זו כוללת שימוש ביומן חלומות.

הלילה, כוון את השעון המעורר שלך כך שיעיר אותך לאחר 4.5 שעות שינה. הוא אמור להעיר אותך במהלך שנת הREM הארוכה ביותר, כך שתזכור את החלום באופן מיידי. (מומחים מסכימים כי אנו נוטים לזכור חלומות רק כאשר אנו מתעוררים ישירות מהחלום. אם ניכנס ישר לתוך שינה עמוקה יותר, החלום אבד לנצח).

שמור על מחברת ליד המיטה שלך וכאשר השעון המעורר יצלצל, מייד כתוב את כל הפרטים שאתה זוכר מהחלום. אם שום דבר לא עולה על הדעת, סביר להניח שלא חלמת באותה רגע. כאשר אתה כותב ביומן החלומות, כתוב בלשון הווה והדגש דמויות יוצאות דופן, סמלים, סצנות, מקומות ורגשות. לאחר מכן כוון את השעון המעורר שלך לעוד 90 דקות וחזור לישון.

חזור על תרגיל זה בכל 90 דקות, עד שתקום באותו היום. בבוקר, תצטרך לכתוב 4 או 5 חלומות מפורטים. זוהי טכניקה מדהימה שמגבירה באופן משמעותי את זכירת החלומות שלך ואני מאוד ממליץ עליה. המאמצים שלך להתעורר כל 90 דקות יתוגמלו עם זכרון חזק של חלומות - כמו גם של האנשים, המקומות והעלילות שלא היה לך מושג שמתרוצצים אצלך בראש.


מדיטציה והיפנוזה עצמית

כשגיליתי את נושא החלימה המודעת לראשונה, היפנוזה עצמית הייתה המפתח לשיפור זכירת החלומות שלי ושתילת כוונה מודעות לזכירתם:

 מדיטציה והיפנוזה עצמית לפני שאתה נרדם הן דרכים נהדרות לשפר את זכירת החלומות שלך ולגרום לחלומות צלולים. כל מה שאתה צריך לעשות הוא להירגע לגמרה ולאחר מכן לצוות עלהמודע שלך לתת לך חלומות עזים ובלתי נשכחים.

היפנוזה היא דבר מפחיד ומסתורי, זהו מצב נפשי רגוע בו אתה יכול להשפיע על המוח התת מודע שלך. אתה לא יכול להיתקע בטראנס היפנוטי ואתה לא יכול לטרוף את המוח שלך בזמן שאתה נמצא בסיטואציה כזו. במיוחד כאשר מדובר בהיפנוזה עצמית, אתה נמצא בשליטה גדולה יותר בכל ניסיון להשפיע על המוח שלך.

תוספי תזונה

תוספי תזונה וצמחיים רפואיים נלקחים בעיקר כדי להגדיל את עוצמת החלום - ותופעת לוואי אחת ברורה היא זכירת חלומות משופרת. עשבי תיבול חלום כמו "Calea Zacatechichi"  מייצרים חלומות עוצמתיים יותר שיביאו בתורן מודעות עצמית גבוה יותר.

אתה יכול לקחת עשבי תיבול כאלו מעת לעת כדי לעזור לייצר חלומות מאוד חיים ולבדוק את כוחו המלא של המוח שלך לחלום. עם זאת, אני לא אומר שכל מי שרוצה להפוך לחולם צלול צריך לקחת כדורים או עשבי תיבול. ניסוי עם תוספי תזונה הוא לגמרה תלוי בך.

סמים ואלכוהול

תרופות מרשם רבות, כמו גם מריחואנה ואלכוהול משנים את מחזורי השינה שלך, ומדכאים את שנת הREM שזהו זמן החלום שלך.

עם זאת, אם אתה ישן מספיק זמן, ההשפעה של התרופות תתפוגג ותחווה ריבאונד REM. לאחר לילה של שתייה כבדה, אחרי שינה ארוכה ועמוקה, אתה תחווה שלבים משמעותיים יותר של שנת REM דרך חלומות אינטנסיביים ואפילו סיוטים.

אני לא יכול להגיד שהיו לי חלומות צלולים בלתי נשכחים בדרך הזו, ולכן אני לא ממליץ על נטילת תרופות או אלכוהול כדי לשפר את זכירת החלומות או להפוך לחולם צלול. זה פשוט לא עובד. למעשה, שימוש בסמים באמת יכול לעכב את חיי החלום הצלול שלך.


הבנה כיצד לזכור חלומות היא חיונית אם אתה רוצה ללמוד על חלימה צלולה. כל חולם צלול צריך לנהל יומן בו הוא שומר חלומות מרובים בכל שבוע. זה גם יעזור לך לשרטט סמלי חלום וסצנות כאשר אתה מרגיש את הדחף (זה לא צריך להיות אמנות, רק דרך לשמור את הזיכרונות, כך שתוכל להיזכר בפרטי הסצנות מהחלומות שלך בהמשך).

2 תגובות: