יום רביעי, 21 באוגוסט 2013

חלום צלול סכנות - סכנות אפשריות של חלימה צלולה

אין כל עדות לכך שחלימה צלולה יכולה להיות לא בריא באיזו שהיא צורה. עם זאת, ייתכן שישנם תופעות לוואי קלות הקשורות לבעלי חלומות צלולים. אנא אל תתנו לזה להפחיד אתכם מלנסות, אלא זכרו שבזמן חלומות צלולים אתם מתעסקים עם התת-מודע שלכם ופזיזות אינה מומלצת.

התמכרות

חלימה צלולה יכולה לשמש למטרות שונות. חלקכם אולי רוצים לנסות זאת רק בשביל הכיף, או להשתמש בזה כמכונת מציאות וירטואלית אישית. זה בסדר לחלוטין, כיף הוא יישום חוקי לחלוטין של חלום צלול. עם זאת, יש להיזהר שלא להיות מכור לזה בדרך של בריחה מחיי הערות. אם אתה מוצא שאתה מבלה יותר זמן ממה שנדרש בשינה, או חושב יותר על חלומות צלולים מאשר על חיי הערות האמיתיים שלך, אולי כדאי לך לשקול לקחת הפסקה. תסתכל על החיים שלך: האם אתה משיג את יעדיך, או מסתפק במצב הנוכחי - יש סיכוי שישנה סיבה לדאגה. אם אתה רואה שעליך לעבוד על החיים שלך, ייתכן שעליך לקחת הפסקה... או לחלופין להשתמש בכלים הפסיכולוגיים של חלימה צלולה על מנת לחקור מה עליך לעשות עם החיים שלך.

התנכרות

רוב האנשים לא שמעו מעולם על חלום צלול, הרבה פחות חוו זאת אי פעם בחיים.  כמו כן, ישנם אנשים שמרגישים פחות נוח לפתוח את הראש לרעיונות חדשים. אל תהיה מופתע אם מישהו רואה את כל התופעה הזו כ"מוזרה" או "משוגעת". אל תטיף ואל תנסה לשכנע אף אחד.
לעתים קרובות אנשים שחולמים חלומות צלולים באופן ספונטני, במיוחד ילדים, עלולים למצוא את העובדה שלא כולם חווים זאת כמפתיע. הם עלולים אפילו להתחיל לחשוב שהם האנשים היחידים בעולם אשר חולמים חלומות צלולים.
אם הם מודאגים, תן להם את התמיכה הטובה ביותר כדי שידעו שהם לא לבד.

דיסוציאציה

חלימה צלולה עשויה להחליש את הגבולות שבין יקיצה לחלום, מודע ותת-מודע של הנפש, מציאות ופנטזיה. הדבר הזה עלול להוביל לבעיות דיסוציאטיביות. הצורה הנפוצה ביותר של דיסוציאציה כרוכה בכך שתיתקל בבעיות המייחדות את זכרונות העירות שלך מזכרונות החלום. דוגמה טובה לדיסוציאציה היא להניח פריט כלשהו בזמן החלום במקום מסוים, ובזמן הערות לגלות שהוא לא נמצא שם.
עליך למיין את הזכרונות השונים שלך.

שנוי במחלוקת: יצירת הרגלים רעים או הפיכה לפריק של שליטה
בזמן חלום צלול, יש לך את האפשרות לשלוט בעולם החלום בדרכים שאינן אפשריות בעולם העירות. אתה יכול, למשל, לגרום לאובייקטים להופיע ולהיעלם, או לגרום לאנשים לפעול על פי רצונך. יש אנשים המאמינים שזה יכול לגרום לתת מודע שלך לרצות את השליטה הזו גם בעולם העירות. כמו כן, ייתכן שתתפתה ליישם פתרונות מתוך החלומות בעולם הערות במקום לפתור אותם בדרכים רציונאליות.

שנוי במחלוקת: תשישות

יש אנשים שמאמינים שחלומות צלולים רבים הנגרמים באופן מלאכותי לעתים קרובות יכולים מאוד להתיש. הסיבה העיקרית לתופעה זו היא התוצאה שחלומות צלולים מרחיבים את משך שנת הREM. במצב כזה אתם חווים פחות שינה בפועל והגוף לא מצליח להתאושש. זה מתיש כאילו הייתי מתעורר כל 30 דקות כדי לצפות בטלוויזיה. ההשפעה תלויה במספר הפעמים שמוח שלך מנסה לחלום חלום צלול בלילה. אם אתה נכנס לשגרה של חלומות צלולים, אתה עלול לגרום לחלימה צלולה רקורסיבית המתרחשת בכל שינוי מצב.

שנוי במחלוקת: שתעוררויות שווא לא רצויות

אחד מהיתרונות שיש לחלומים צלולים היא היכולת לשנות את החלום או להתעורר אם הדברים לא מתרחשים כמתוכנן. אבל לפעמים, בעת שאתה מנסה לעזוב את החלום, אתה נשאב לתוך סדרה של התעוררויות שווא.
התעוררות כוזבת היא בעצם כאשר אתה מאמין שאתה מתעורר, אבל בעצם אתה עדיין חולם. לדוגמה, אתה עלול למצוא את עצמך מתעורר בחדר שלך. אבל ברגע שדברים חדשים יתחילו לקרות, למשל, מישהו עלול לבקר, או שאתה יכול לשוטט בחוץ בגלל ששמעתה רעש מוזר, ולהבין שאתה בעצם חולם, באותו רגע תתעורר באופן מיידי, והסיפור יחזור על עצמו חלילה עד שתתעוררו באמת. זה קורה בעיקר בסיוטים כאשר הגוף שלך מאוד עייף, ולכן הניסיונות שלך להעיר אותו גורמות להתעוררויות שווא. זהו רעיון טוב ליצור לעצמך הרגל של ביצוע בדיקות מציאות ברגע שאתה מתעורר, כך תוכל להבין שזה חלום ולחזור לצלילות.
כאשר זה קורה שוב ושוב באותו לילה, זה יכול להיות מאוד מעייף ולעתים קרובות אפילו מפחיד. אתה נמצא באמונה שאתה ער לחלוטין בחדר שלך ופתאום נחשף למצבים יוצאי דופן ואולי אפילו מפחידים, ואפילו להתחיל לחשוש שלא תצליח להתעורר.
למרות זאת, זהו אינו מצב שכיח במיוחד, ברגע שאתה צלול הרבה יותר קל לגרום לעצמך להתעורר או לשנות את מציאות החלום.

7 תגובות:

  1. בדרך כלל לרוב האנשים אין את תופעות הלוואי הללו. רובם גם לא עוסקים בחלומות צלולים על בסיס יום יומי.

    השבמחק
  2. וגם הסיכון יכול לבוא לידי ביטוי בכך שהזכרונות של החלום ושל המציאות יכולים להתערבב
    ואז יהיו יותר ויותר מצבים שתיהיה בספק בכלל מה אמיתי ומה לא

    השבמחק
  3. הדבר הזה "חלימה צלולה" יכולה להיות הדבר הכי טוב שקרה לך בחיים או הדבר הכי הגרוע שקרה בחיים שלך, פשוט צריך לדעת מה אתה עושה ולמה אתה עושה את זה ולא סתם כי משעמם לך

    השבמחק
  4. ואם חלומות צלולים מגיעים לבד לתקופות מסויימות?

    השבמחק
    תשובות
    1. חלימה צלולה יכולה להגיע לבד. לי אישית היא התרחשה עוד לפני שהכרתי את התחום כלל - זה מה שדחף אותי לחקור אותו. הסכנות המדוברות כאן הם בעיקר עבור אנשים העוסקים בתחום ולומדים אותו.

      מחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. התמכרות זו הסכנה העיקרית. שאר הדברים לא סבירים שיקרו, אולי רק במקרה של מחלות נפש פסיכוטיות אולי. והקטע של התשישות לגמרי לא נכון מדעי.

    השבמחק