יום חמישי, 22 באוגוסט 2013

חלום צלול mild - טכניקה מעולה לחלימה מודעת

מאמר זה מסביר כיצד לבצע את טכניקת הMILD (Mnemonic Induction of Lucid Dreams) אשר נוצרה על ידי ד"ר סטיבן לברג' במכון לחלימה מודעת. לברג' המציא שיטה זו באוניברסיטה על מנת להגיע לחלומות צלולים לפי דרישה. זוהי טכניקה מועילה ואידיאלית למתחילים.

בעיקרו של דבר, טכניקת הMild תכשיר אותך להגברת המודעות העצמית שלך, מה שיקל עליך לזהות מתי אתה חולם.

כפי שאתה ככל הנראה יודע כבר, שינון הינו כל טכניקת לימוד שנעזרת בזיכרון. במקרה זה, אתה הולך לשתול רמז במודע שלך שיעזור לך לזכור את כוונתך לחלום צלול ולזהות מתי אתה חולם.

המדריך הבא מיועד למתחילים - אין דרישות ולא נדרשים שום כישורים מיוחדים.

שלב 1 - זכור את החלומות שלך

זהו שלב חשוב במיוחד - פירושו להיות מסוגל לזכור ולכתוב לפחות חלום אחד בכל בוקר.

אם אתה לא זוכר את החלומות שלך, אז הם כנראה לא מעניינים במיוחד ולכן הסבירות שלך להגיע למצב של חלימה מודעת פוחתת. מה עוד, אם תגיע למצב של חלימה מודעת באמצע הלילה, אתה אפילו לא תהיה מסוגל לזכור זאת!

ישנם מספר דרכים פשוטות ורבות עוצמה לשיפור זיכרון החלומות שלך - אתה מוזמן לקרוא את המאמר הבא.

שלב 2 - בדיקות מציאות

לאורך כל היום, שאל את עצמך "האם אני חולם?" ונסה להבחין אם אתה ער או חולם באמצעות פעולה פיזית פשוטה. זה נקרא בדיקת מציאות.

הדרך האמינה ביותר לעשות זאת היא להגדיר את השעון המעורר שלך כך שיצלצל כל שעה. כאשר הוא מצפצף נסה לדחוף את שתי האצבעות של כף היד הימנית שלך אל תוך כף היד השמאלית. אל תפסיק לשאול את עצמך (ובאמת לשקול את האופציה הזו): "האם זה אמיתי?" כשאני ער, שום דבר לא קורה כמובן. אבל כאשר אני חולם, האצבעות שלי בדרך כלל עוברות ישר דרך היד שלי!

טכניקת הMild עוזרת גם לשפר את רמת הצלילות בזמן החלום. כלומר, להצליח לשלוט בו טוב יותר.

בדיקת מציאות היא דרך פשוטה לעורר רגע של התבוננות פנימה. לפעמים אני פשוט מסתכל על השעון הדיגיטלי שלי (מספרים ואותיות לעתים קרובות מתבלבלות בזמן חלום).

אתה יכול לבחור כל בדיקת מציאות שתרצה, רק כדי להיות בטוח שתוצאת העירות שונה מהתוצאה בזמן החלום. על ידי ביצוע בדיקות מציאות ללא הרף בזמן הערות שלך, אתה תיצור לעצמך מודעות עצמית גבוה יותר בחלומות. אני ממליץ לבצע לפחות 10 בדיקות מציאות ביום, רצוי אף יותר.

שלב 3 - הצהרת צלילות

כשאתה שוכב במיטה בלילה, עבור על מספר הצהרות צלילות בדעתך. אתה מתכנת ונותן פקודות לזיכרון שלך, שיעזרו לך מאוחר יותר בזמן החלומות.

חזור על אחת או יותר מההצהרות הבאות:

בפעם הבאה שאני חולם, אני אזכור זאת.
התמונה הבאה שהראה תהיה חלום.
הלילה החלום חלום צלול
אני חולם עכשיו
שייך תחושה אמיתית למילים שאתה מזמר בראשך. אם אתה מרגיש שהמוח שלך מתחיל לנדוד, החזר אותו לנושא שעל הפרק. הישאר ממוקד. חזור על ההצהרות עד שאתה מרגיש שאתה עומד להירדם. ולאחר מכן המשך לשלב הסופי.

שלב 4 - דמיין את החלום שלך

עכשיו אנו יכולים להתחיל בפריטים החזותיים, זה החלק האהוב עליי. בצע שלב זה רק מתי שאתה רגוע מאוד ומרגיש שאתה יכול להירדם בקלות.

תאר לעצמך שאתה שוב בחלום - אבל הפעם אתה משנה את סופו.
דמיין את הסצנה בבהירות ובפירוט ככל שאתה יכול, ואז חפש את סימן החלום. חפש משהו יוצא דופן, אובייקט אשר חושף את החלום כפנטזיה בלבד; משהו שלא הייתה רואה בחיים האמיתיים. ואז תאמר לעצמך "אני חולם!"

למרות שאתה לא במצב של חלום צלול עדיין, המשך לחוות את הפנטזיה הדמיונית. ועשה כל מה שהייתה עושה אם הייתה בחלום צלול אמיתי. ייתכן שתחליט לטוס ולחקור את הנוף, או לחפש דמויות.

במהלך תהליך זה, סביר להניח שתרדם. זה בסדר. המטרה העיקרית של טכניקת הMILD היא לגרום לכך שהמחשבה האחרונה שלך לפני שאתה הולך לישון תהיה על חלימה צלולה.
המשימה הושלמה! מאוחר יותר באותו הלילה (או בבוקר) יש לך סיכוי הרבה יותר גבוה להגיע למצב של חלימה מודעת באופן ספונטני.

מדי פעם, משהו מדהים יקרה. עולם החלומות הדמיוני שלך יתמזג לתוך חלום צלול אמיתי. הגוף שלך נרדם אבל המוח שלך - נשאר בהכרה. אתה קופץ אל תוך הנוף וחווה את החלום בעוצמה מלאה.

טיפים לחלימה צלולה בשיטת הMild

במהלך שנות ה-70, כאשר ד"ר סטיבן לברג' פיתח את הטכניקה, הוא מצא כי הפרעות מסוימות בדפוסי שינה רגילים שיפרו את אחוזי ההצלחה. אלו כללו התעוררות לקיום יחסי מין, הקאה או מדיטציה. זה הוביל אותו למסקנה כי: ערות, בזמן שינה, מגדילה את הסיכויים להגיע למצב של חלימה מודעת.

לכן, כדי שיהיה לך קל יותר להגיע לחלום צלול, ייתכן שתרצה להעיר את עצמך באמצע הלילה ולהביא את עצמך למודעות למשך מספר דקות. אין צורך לגרום לעצמך להקיא! פשוט תבלה 20 דקות בקריאה על חלימה מודעת. כאשר אתה חוזר לישון, בצע שוב את הטכניקה.

דרך נוספת לנצל עיקרון זה הוא לתרגל את הטכניקה במהלך שנת הצהריים. אני מוצא את זה יעיל ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה