יום שבת, 8 במרץ 2014

איך הגדלת כמות החלומות הצלולים קשורה בזיכרון פוטנציאלי

למרות שאנשים רבים מתחילים עם רקע זהה בחלימה צלולה, ברור כי חלק מהאנשים נוטים לחלומות צלולים הרבה יותר בקלות מאחרים. מדוע זה קורה?

רבים מאיתנו בעלי הרגלים נפשיים אינטואיטיבים בחיי הערות שלנו, ואלו יכולים להיות מתורגמים מאוד בפשטות לצלילות בעולם החלום. זה נותן לאנשים מסוימים נקודת פתיחה טובה מאוד בתרגול הצלילות שלהם - למרות שהם אפילו לא יודעים זאת.

גם אתה יכול לעשות זאת בעצמך עכשיו.

ישנן מספר שיטות עבודה והרגלים טבעיים שמתאימים לתיאור הזה, אבל אדבר בפוסט זה על זיכרון פוטנציאלי: יכולת "חשיבה-קדימה" - לזכור לזכור.

Prospective Memory and The Internal Brain Clock

הקול הקטן בראש
אם אתה יכול לעשות משהו בשעה קבועה בזמן הערות שלך מבלי לכתוב אותו... אז סביר להניח שתוכל לזכור בזמן שאתה חולם, לשאול את עצמך: "האם זה חלום?".

זה כמובן הבסיס לשיטת בדיקות המציאות - אבל כמה פעמים אתה מבצע בדיקות אלו בזמן החלום שלך? האם זה מספיק?

על ידי שיפור הזיכרון הפוטנציאלי שלך, אתה יכול לזכור לבצע בדיקות מציאות לעתים קרובות - מה שיוביל להרפתקאות חלום צלול מדי ערב.

זיכרון פרוספקטיבי וזיכרון פוטנציאלי מאפשרים ניהול שעון ביולוגי פנימי במוח שלך. כמה שעון מעורר בתוך הראש שלך כשאתה זקוק לו. המוח שלך צועק: זכור לעשות את זה, עכשיו!
זה נראה כאילו המחשבה הגיע משום מקום, אבל במציאות הלא מודעת שלך הגיע תזכורת מתוזמנת מראש.

כרגע, אני אראה לך איך לשפר את הזיכרון הפוטנציאלי שלך ולעשות אינדוקציה לצלילות שלך באופן טבעי יותר. ראשית, בוא נסתכל על כמה דוגמאות נפוצות של זיכרון פוטנציאלי ונראה אם אתה עושה את זה כבר.

זיכרון פרוספקטיבי בחיי היום יום
אני חושב שזיכרון פוטנציאלי טבעי הוא חזק יותר בקרב אנשים מסודרים ומאורגנים. ככל שאתה דואג יותר מההשלכות של לשכוח לעשות משהו, יש לך יותר מוטיבציה לזכור זאת.

איננו מכשירים את עצמנו בכוונה לזיכרון פוטנציאלי. הנה מספר דוגמאות של זיכרון פוטנציאלי בחיי היומיום , ומה דעתי על טבעה של התכונה הנפשית הזו.

נטילת גלולה למניעת הריון - הרבה נשים בעלות אזעקה נפשית אשר צצה בראש ומזכירה לקחת את הגלולה.

התוצאה של לא לקחת את הגלולה הזאת היא כל כך עצומה, כך שנוצרה אזעקה מאוד אמינה שלא מאכזבת. למעשה, הזיכרון הפוטנציאלי הזה היה כל כך חזק אצל מישהי שאני מכיר שהוא חזר אליה שוב ושוב בזמן שהיא הייתה בהריון, השפעה זו יכולה להיות אפילו חזקה כל כך שתעיר אתכם מתוך שינה.

יקיצה טבעית - כנער, הייתי מכוון את השעון המעורר שלי לשעה 7:30 כדי להספיק לבית ספר. זה היה קצת מוזר, אך לאחר מכן, התחלתי להתעורר לבד בשעה 7:27 רק דקות ספורות לפני הצלצול של השעון המעורר, ובכך חסכתי לעצמי לשמוע את הזוועה הצורמת הזו בתחילת היום... אני מבין, שזה למעשה מאוד נפוץ אוגדות לשעון הפנימי במוח שדיברתי עליו קודם לכן - גם כאשר אנו ישנים ולא מודעים. ראוי לציין.

במהלך השנים. מצאתי את האפקט הכל כך מרתק של שימוש בזכירון הפוטנציאלי לאתגרים שונים.

בדיקות מציאות וזיכרון פוטנציאלי
כמובן, שימוש ענק לזכרון פוטנציאלי בחיים שלי והוא בדיקות מציאות. אני צריך לזכור לבצע בדיקות מציאות במהלך היםו, ולכן אני יכול לזכור לעשות את אותו הדבר בחלומות שלי.

שון קלי, מייסד האקדמיה לצלילות, ממליץ על שיפור הזיכרון הפוטנציאלי על ידי כך שתתחייב לבצע בדיקות מציאות בכל פעם שאתה רואה אובייקט מסוים, כמו חתול או דלת. בחר משהו שאתה עשוי לראות 5-10 פעמים בשגרת היומיום שלך, ולא משהו שמופיע יותר מ20 פעמים, כיוון שזה יהיה מוגזם מדי. ואז בכל פעם שתראה את האובייקט תבצע בדיקת מציאות.

שאל את עצמך, "האם אני חולם?", אתה צריך באמת להתכוון לשאלה הזו במלואה ולבחון את המודעות העצמית שלך לסביבה. אל תגיד פשוט "לא" ותמשיך הלאה. זה צריך להיות תרגיל עמוק, עם הרהור פנימי. אם אתה לא לגמרי בטוח מה זה אומר, כדי לך לבדוק כיצד לשפר את המודעות העצמית שלך לסביבה. דבר זה יסייע לך לבצע בדיקות מציאות בעלות משמעות.

עוגנים 
אם אתה רוצה להשתמש בטכניקת הזיכרון הפוטנציאלי, אתה יכול להרחיב את המושג הזה באמצעות טכניקות NLP . עוגן הוא קישור שמזכיר לך משהו. כמו שקישרנו קודם לכן חתולים או מנעולים לבדיקות מציאות.

לפעמים, אפילו םע קיים עוגן מוצק ומוגדר היטב, אתה עלוןל לשכוח לגמרי לעשות את בדיקות המציאות שלך. אתה יכול להגיע הביתה ולקלוט פתאום שראית שני חתולים אבל שחכתה לחלוטין לעשות את בדיקת המציאות שלך. אין בעיה. אתה פשוט צריך לחדד את הזיכרון שלך בנוגע לחתולים.

על מנת להקל עליך לקשר בין "חתולים" ו- "בדיקות מציאות" תוכל להשתמש בדמיון סוריאליסטי. כך שבפעם הבאה שתראה חתול, תנטה להיזכר בתמונה מצחיקה אשר בתורה תזכיר לך לבצע בדיקות מציאות. בינגו.

אתה יכול לדמיין חתול מתפוצץ, חתול שאוכל במקלות אכילה, או כל דבר אחר הזוי ובלתי צפוי, מה שיצור זיכרון חזק יותר אשר יתפוס את תשומת הלב שלך ויחזק את הזיכרון הפוטנציאלי.

A Mnemonic Device

סיום דברים
זיכרון פוטנציאלי הוא אינסטיקטיבי - כך שאתה אפילו לא תחשוב על זה יותר. ואני בטוח שתוכל לתכנת באופן מהימן את העוגן הראשון שלך לביצוע בדיקות מציאות תוך מספר ימים. כמו כן, הקפד להשתמש בשעון הביולוגי שלך - כי כשאתה יכול להעיר את עצמך עם השעון הפנימי של המוח שלך-, אתה יכול להבין את הכוח האמיתי שלו... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה