יום שבת, 7 בספטמבר 2013

טכניקת WBTB - שיטה קלה לחלימה מודעת

שיטת WBTB (Wake Back To Bad), היא וריאציה של טכניקת התאמת מחזור השינה עם הבדל מרכזי אחד: התוצאות הן מיידיות. אתה יכול להשתמש בשיטה זו בכל יום בשבוע, או רק בסופי שבוע - זה תלוי בך. ככל שתתרגל את טכניקת החלימה המודעת הזו, כך תקבל יותר חלומות צלולים.

שיטה זו היא דרך מצוינת למתחילים שרוצים ללמוד לחלום חלומות צלולים. מדווחים חלומות צלולים רבים בשיטת WBTB, שנמשכים יותר משעה. כך שאם אתה רוצה לשלוט בחלומות שלך אבל לא מנסה את השיטה הזו... הייתי אומר שאתה משוגע.

שיטת WBTB

השלב הראשון - לך לישון באופן רגיל ואפשר לעצמך לישון במשך שש שעות. כוון שעון מעורר נוסף שיגרום לך לקום מוקדם יותר.

שלב שני - לאחר שש שעות, צא מהמיטה והער את עצמך באופן מלא. מצא משהו שיעסיק את המוח שלך ויהפוך אותך לערני. תוכל לקרוא על חלימה צלולה אם ברצונך להישאר ממוקד בנושא. הישאר ערני למשך 20-60 דקות (רמז: אתה חייב לצאת מהמיטה!).

השלב השלישי - חזור לישון והירגע. אם המוח שלך ערני מדי, מדיטציה תוכל לעזור. השתמש בדמיון שלך כדי לתכנן את החלום הצלול הבא שלך לפני שאתה נרדם.

איך עובדת שיטת WBTB

שיטה זו בהחלט עובדת. אבל למה?

ראשית, זה עובד, כי אתה מגרה את המוח המודע שלך בזמן בו אתה בדרך כלל חווה שנת REM. זה מוביל לתודעה בחלומות. שנית, כשאתה מבצע טכניקה זו, תוכל לצלול ישירות לתוך שנת REM ממצב מודע, מה שיכול לגרום גם לחלימת חלומות מרובים אחד אחרי השני.

תעשה 1+1 ויש לך סיכוי הרבה יותר גדול להפוך לצלול.

למעשה, אני מבצע את הטכניקה בטעות ברוב הימים. אני קם מוקדם כדי להוציא את הכלב, והמעשה הזה באמת מעיר אותי. כשאני חוזר למיטה אני מתרגל את הטכניקה, מה שגורם לי לבלות את השעות הבאות בתוך חלומות חיים שמובילים דיי בקלות לצלילות.

אם זאת עליך לזכור, ככל שאתה נשאר ער זמן רב יותר, המוח המודע שלך עולה על פני השטח. לכן, בפעם הראשונה שתנסה זאת, הישאר ער לפחות 20-60 דקות.

טכניקת חלימה צלולה קלה

אם אתה באמת רוצה ללמוד כיצד לחלום חלומות צלולים, שיטת WBTB קלה ונוחה במיוחד. היא יכולה לעבוד גם אם אתה לא מבצע דמיון חזותי או מדיטציה (אם כי זה יגדיל את הסיכויים שלך לצלילות).

שים לב שאם אתה בדרך כלל ישן למשך שש שעות בלבד, קצר את זמן השינה שלך עוד יותר (נניח לארבע שעות). הרעיון הוא לדחות את שנת הREM הרגילה שלך באופן זמני. כשאתה נרדם שוב, תוכל לצלול ישירות לתוך שנת REM, חלק חיוני של מחזור שינה נורמלי.

אז בפועל, בצע את הטכניקה בכל פעם שאתה מקבל את ההזדמנות - במיוחד אם אין לך שום לחץ בסופי שבוע - ותגיע למצב של חלימה מודעת בתתוך מספר ימים.

4 תגובות:

  1. בשיטה זו יש את תופעת שיתוק השינה?

    השבמחק
  2. שיתוק שינה הוא נושא שלא מתקשר לשיטה זו.
    אתה יכול להיות רגוע ולחלום חלומות מתוקים וצלולים :)

    השבמחק