יום רביעי, 31 ביולי 2013

חלום צלול - מדריך שלב אחר שלב כדי להגיע לחלימה צלולה

איך לחלום חלומות צלולים?

חלימה צלולה הינה מודעות לעובדה שאתה חולם. מודעות זו יכולה לנוע בין הכרה קלושה מאוד לעובדה שתחווה מודעות יותר ממה שחוויתה אי פעם גם בחיי הערות. חלומות צלולים מתרחשים בדרך כלל בזמן שאדם נמצא באמצע חלום רגיל ופתאום מבין שהוא חולם. ברגע שאתה מבין את זה, יש לך את היכולת לשלוט בחלומות שלך, וזה פחות או יותר החלק החיוני ביותר של חלום צלול.

1. במהלך היום, שאל שוב ושוב "האם אני חולם?" ובצע בדיקות מציאות בכל פעם שאתה נזכר. בעזרת תרגול, אם תעשה זאת מספיק, תיזכר באופן אוטומטי בזמן החלום לעשות זאת.

2. נהל יומן חלומות. זהו אולי הצעד החשוב ביותר לקראת חלימה צלולה. שמור אותו קרוב ליד המיטה שלך בלילה, וכתוב בו מייד לאחר היקיצה. אתה יכול גם לשמור מכשיר הקלטה ליד המיטה אם אתה מוצא את זה קל יותר לתאר את החלום שלך בקול רם. זה יעזור לך להכיר את אלמנטי החלום המשותפים שלך(אנשים מהעבר שלך, מקומות מסוימים וכו'), זה גם מעביר למוח שלך את המסר שאתה רציני לגבי זכירת החלומות שלך!  כמו גם תוכל להכיר את "סימני החלום" שלך. אלו יהיו דברים או אירועים חד פעמיים שאתה עשוי להבחין בהם בחלומות שלך.

3. למד מהו הזמן האידאלי לחלום חלום צלול. כמו גם תהיה מודע ללוח הזמנים האישי של השינה שלך, אתה יכול לארגן דפוס שינה מתאים שיעזור לך לעודד חלומות צלולים.

מחקרים מצביעים על כך שתנומה של מספר שעות לאחר שהתעוררנו בבוקר הוא הזמן השכיח ביותר לחלימת חלומות צלולים.
חלומות צלולים קשורים מאוד לשנת REM, שנת REM שופעת יותר ממש לפני ההתעוררות הסופית. משמעות הדבר היא שלרוב החלומות הצלולים התרחשו ממש לפני שתתעוררו. (שנת REM היא סיפטום של נרקולפסיה. אם יש לך חלומות צלולים מייד אחרי שנרדמת, ייתכן שתרצה לשקול לחפש ייעוץ רפואי ממוחה לרפואת שינה. עם זאת, ישנם מחקרים אשר מראים שאנשים יכולים להיזכר בחלומות לאחר שהתעוררו במהלך שינה שאינה REM).
חלומות רצים בדרך כלל במחזורים של 60 דקות בזמן השינה. אם אתה רוצה לזכור חלום, עשוי להיות מועיל לנסות להעיר את עצמך באחר מהמחזורים הללו(לעתים קרובות חלומות שנקטעים באמצע הם אלו שאנו זוכרים).

4. נסה את טכניקת החלימה הצלולה הבאה:
כוון את השעור המעורר שלך כך שיעיר אותך ב 4 וחצי, 6, או 7 וחצי שעות לאחר שאתה נרדם.
כאשר אתה מתעורר מהשעון המעורר שלך, נסה לזכור את החלום עד כמה שניתן.
כאשר אתה מאמין שאתה זוכר ככל שאתה יכול, חזור למקום מנוחתך, ודמיין שאתה נמצא בחלום או משהו דומה. עד שאתה חושב שהוא "נקלט" וחזור לישון.
אם מחשבות אקראיות יצוצו לך כאשר תנסה להירדם, חזור ונסה שוב.
אל תדאג אם לוקח לך הרבה זמן להירדם. ככל שתישאר ער, יהיה לך יותר זמן לשקוע בו, וסביר יותר שיהיה לך חלום צלול.

5. נסה את טכניקת WBTB. זוהי הטכניקה המוצלחת ביותר.
כוון את השעון המעורר כל שיצלצל כ5 שעות לאחר שנרדמת.
הירדם.
אחרי שאתה מתעורר, הישאר ער במשך שעה כאשר המוח שלך מתמקד בצלילות בלבד.
חזור לישון תוך שימור בטכניקה הקודם.

6. נסה את טכניקת WILD. בעיקרון מה שזה אומר הוא שכאשר אתה נרדם, סחוב את המודעות שלך מערות ישירות לשנת REM ותתחיל את דרכך ישר בתוך חלום צלול.

7. נסה לעשות מדיטציה למצב רגוע אך ממוקד. אתה יכול לנסות לספור נשימות, לדמות את עצמך עולה/יורד במדרגות, יורד דרך מערכת השמש, לאיות באזור שקט, וכו'.

טכניקה נוספת כדי להגיע למצב של "מודעות בחלום" היא שיטת מדיטצית היהלום. , אשר יכולה לקצר את התהליך של הלמידה הכוללת כדי להגיע לחלום צלול.

כאשר אתה עושה מדיטציה, נסה לדמיין את החיים שלך, הן חיי הערות והן חיי החלום בהיבט של יהלומים. חלק בוחרים לקרוא לזה "היהלום" של היקום, אחרים קוראים לזה אלוהים, ואפילו "הרוח שלך". הנקודה כאן היא להתחיל להכיר בכך ש"החיים קורים בבת אחת". זוהי רק "התפיסה" שלנו שמארגנת את הדרמות שלנו בקו ליניארי או צו מתוזמן.

8. נסה לצייר את האות "ע" על כף היד שלך(אשר מציינת "ער"). בכל פעם שאתה נזכר בשעות העירות שלך כמבחן מציאות - ולאחר מכן בדוק האם אתה ער או ישן. בסופו של דבר, אתה עלול לעשות זאת גם במהלך החלום.

9. צור לעצמך הרגל לעשות בדיקות מציאות. עשה לפחות שלוש בדיקות מציאות בכל פעם שמשהו נראה לך יוצא דופן או שטותי, ההרגל הזה יבוא איתך לחלומות שלך. על מנת לזכור לעשות בדיקות מציאות בזמן החלום, עליך ליצור לעצמך הרגל בחיים האמיתיים. דרך אחת לעשות זאת היא על ידי חיפוש "סימני חלום" (אלמנטים המתרחשים לעתים קרובות במהלך החלומות שלך, חפש אותם ביומן החלומות שלך), או דברים שבדרך כלל לא קורים בחיים האמיתיים, ולאחר מכן בצע את בדיקת המציאות.
כאשר פעולה זו הופכת להרגל, אדם יתחיל לעשות אותה גם בחלומות שלו, וכך הוא יוכל להגיע למסקנה שהוא כרגע חולם. ישנם טקטיקות שונות לזהות אם אתה בחלום:

  1. כאשר אתה מסתכל על שעון דיגיטלי בדוק אם השעה נשארת קבועה;
  2. כאשר אתה מביט בטקסט כלשהו, מסיט את מבטך, ולאחר מכן מביט בו שוב - בדוק האם הוא השתנה;
  3. קפוץ באוויר, אתה בדרך כלל תהיה מסוגל לעוף במהלך החלומות.
  4. נסה להישען על קיר. בחלומות, לעתים קרובות אתה תיפול דרך קירות.
  5. תעיף מבט בידיים שלך, ושאל את עצמך "האם אני חולם" (בזמן חלום, תוכל לראות לרוב יותר או פחות מחמש אצבעות בידך).

10. הסתכל על חלומות קודמים ביומן החלומות שלך. אם תתחיל לשים לב לדפוסים של החלומות שלך, תוכל להבחין בסימני חלום, או דברים מסוימים שמופיעים באופן קבוע בחלומות שלך.  צור לעצמך הרגל לעשות בדיקת מציאות בכל פעם שאתה מזהה סימן חלום, ועשה בדיקת מציאות על מנת להבין האם אתה חולם.

שיטה מומלצת: הבט בידך.
1. בכל לילה כאשר אתה מתכוון לישון, שב על המיטה שלך וקח רגע כדי להירגע. הסתכל על כפות הידיים שלך למשך 30 דקות, ותגיד לעצמך, "אני יחלום על", "{החלום שלך}".

2. המשך לחזור על המשפט, כל זמן שאתה מסתכל על היד שלך.

3. לאחר 30 דקות, או מתי שתהיה ממש עייף, כבה את האור ולך לישון.

4. כאשר תתעורר במהלך הלילה, תסתכל על היד שלך, ותאמר את אותו המשפט.

אם תתרגל זאת באופן עקבי, אתה פתאום תראה את היד שלך צצה במהלך החלום, ותבין באופן מודע, "היד שלי! אוי ואבוי! זה חלום.




9 תגובות:

  1. השיטה עם היד לא תבהיל אותי ותעיר אותי בבת אחת?

    השבמחק
  2. לא בהכרח, אתה הרי עושה את זה מתוך מתוך מצב מודע. כלומר, אתה מודע לכך שאתה חולם, ואתה מבין למה הדבר הזה מתרחש.

    כמובן, בפעמים הראשונות דברים כאלו עלולים להיות מלחיצים ולגרום לך להתעורר. עליך לנסות להישאר ממוקד ומודע לאורך זמן ארוך יותר - תרגול = תוצאות.
    עליך לנסות לזכור כל הזמן שגם אם אתה עף אי שם בשמיים ופתאום נופל אל הקרקע - זה רק חלום. אתה במודעות מלאה למתרחש סביבך.

    השבמחק
  3. אפשר גם לראות מישהו שכבר מת ??

    השבמחק
    תשובות
    1. במהלך החלום אתה עשוי לראות דברים הזויים אשר חורגים מגבולות המציאות - בין היתר אנשים מתים. חשוב לזכור שמדובר בתוכן שהמוח שלך מפיק ולא שום דבר אחר, דמויות מתות שמדברות איתך בחלום הן לא יותר מאשר מה שהמוח שלך חושב עליהן.

      מחק
    2. מה אני עושה אם אני לא חולם/לא זוכר את החלומות שלי

      מחק
    3. אתה בטוח חולם. כל אדם חולם.
      באשר לשאלתך, כאשר אתה מתעורר ואינך זוכר את חלומותיך - רשום במחברת "היום לא זכרתי את חלומותיי, אך מחר אזכור אותם!" הדבר יסמן למח שאתה רציני בקשר לכך. יכול להיות שבמשך מספר ימים המצב ימשך אך לאחר מכן זכרונות יתחילו לצוץ (גם אם רק חלקים ולא חלום מלא) והדבר ישתפר במשך הזמן.
      מומלץ לכתוב לפני השינה את התאריך והשעה, גם זה עוזר ומסייע.

      מחק
  4. יש הגבלה גיל לזה

    השבמחק
  5. השיטה עם היד מומלצת למתחילים?

    השבמחק
  6. שלום
    יש לי כמה שאלות:
    א. אחרי שמנסים את הטכניקות האלה ואתה מצליח לחלום חלום צלול, בחלום אתה יכול ממש להחליט מה אתה עושה, כמו בחיים האמיתיים?
    ב. יש לי ספר לפיענוח חלומות בבית. האם זה רעיון טוב לפענח כל חלום אחרי שאתה רושם אותו במחברת? כשאני אומרת "לפענח" אני מתכוונת לגלות מה המשמעות של כל פרט בחלום.

    אשמח אם תענו על השאלות שלי מהר ככל האפשר, אני רוצה להתחיל לנסות את הטכניקות שלכם ;)

    השבמחק