יום שבת, 31 באוגוסט 2013

יומן חלומות - כלי חשוב לשיפור זיכרון ומודעות החלום

כתיבת יומן חלומות היא החלק החשוב ביותר בתהליך החלימה הצלולה. למרבה המזל, זה קל ומהנה - ובסופו של דבר משפר את המודעות למצב החלום, מה שגורם לחלומות צלולים להיות קלים יותר להשגה.

לאדם הממוצע יש חמישה מחזורי שינה בלילה. בסופו של כל מחזור, מגיע שנת הREM. רוב האנשים חולמים במשך כ-100 דקות בכל לילה. ככל שאתה מתקרב לבוקר, שנת הREM שלך נעשית ארוכה יותר.

לפיכך, יש סיכוי גבוה יותר לזכור את החלומות כאשר אתה מתעורר בבוקר - הזמן הטוב ביותר לכתוב ביומן החלומות שלך...

צור לעצמך "עוגן"

אם את מתקשה לזכור אתה חלומות שלך, אתה יכול להשתמש בעוגן. זהו מושג מרתק המגיע מתוך פסיכולוגיה הנקראת תכנות נוירו לשוני(NLP). רגע לפני שאתה הולך לישון, בחר אובייקט שתוכל לראות היישר מהמיטה למחרת בבוקר. זה הולך להיות העוגן שלך.

העוגן שלי הוא תמונה של דוב גריזלי הממוסמרת לקיר. אני מסתכל על התמונה לפני שאני הולך לישון, מתי שאני מתעורר בלילה, וזהו הדבר הראשון שאני רואה בבוקר. כשאני מסתכל עליה אני חושב "אני אזכור את החלומות שלי".

הביטוי משמש טריגר למוח התת מודע. זה מזכיר לי להתמקד בחלומות שלי בכוונה מודעת: על מנת לשייך את האובייקט לזכירת חלומות. יש להסתכל עליו מספר פעמים בכל לילה תוך כדי שיוכו למשפט "אני אזכור אתה החלומות שלי".

איך לכתוב יומן חלומות

כיצד לנהל את יומן החלומות אולי נראה לך מובן מאליו. אבל יש מספר דברים שכדאי לזכור. אז הנה הם באים...

שלב 1 - מצא מחברת או רשומקול ושמור אותם בהישג יד מהמיטה. חלומות דועכים במהירות מהרגע בו אתה מתעורר, לכן אתה צריך לכתוב אותם מיד ברגע בו אתה מתעורר.

אם אתה קם, מסתובב ומתחיל לדבר על דברים אחרים, זה יגרום לנוירונים מוטוריים לירות במוח שלך. מה שיגרום ל"דריסת" זיכרון החלום.

שלב 2 - רשום את תאריך החלום שלך. ולאחר מכן את כל מה שאתה מסוגל לזכור. נסה לכתוב הכל בלשון הווה (לדוגמה: "אני הולך לרחוב ופתאום צפרדע קופצת מהשיחים"). זה יעזור לך לזכור את החלומות בכך שתשים את עצמך באותו הרגע.

שלב 3 - זיהוי נושאי החלום. תחשוב על המיקום, הדמויות, התחושות, הצלילים, האובייקטים והרגשות בחלום. סמן בקו תחתון את הנושאים המרכזיים שעשויים לסייע לך בפתרון החלום ( לדוגמה, "הצפרדע עצובה כי היא יודעת שבצורת עומדת לבוא").

אולי תרצה לנתח את הנושאים ולפרש את החלומות שלך באופן מלא. אחרת, המשך לכתוב את כל הפרטים הזכורים לך ביומן החלומות.

כל דבר שתוכל לקשר לדפוסים עצביים חשוב במיוחד(למשל, אתה מרגיש מאוד מתגונן) זה עשוי להיות סימן חלום או רעיון המייצג נושא בחיים האמיתיים.

שלב 4 - אל תדאגו מטעויות כתיב, פיסוק ודקדוק. כל עוד תוכלו לקרוא אותו שוב מאוחר יותר, והכל רשום בצורה הגיונית, אתם בסדר.

שלב 5 - צייר סקיצה של סצנות חזקות מתוך החלום. זה לא משנה אם אתה לא אמן. סקיצה תעזור לך לדמיין את החלום בשלב מאוחר יותר.

שלב 6 - לאחר שסיימת, רשום את כל בעיות החיים העיקריות שיתרחשו בזמן האחרון. לדוגמה, ייתכן שאתה סובל מלב שבור. במשך הזמן, תוכל לקשר את סמלי החלום התת מודע שלך עם בעיות בחיים האמיתיים.

שלב 7 - תן לכל חלום כותרת מתאימה. לא משהו ראוותני, רק משהו שיעזור לך לזכור במה מדובר. אם הפכה לצלול בנקודה מסוימת בחלום, כתוב "צ" ליד הקטע המתואר. זהה מה גרם לך להיות צלול.

יומן חלומות : שאלות נפוצות


כמה פעמים אני צריך לכתוב ביומן החלומות שלי?


רשום את החלומות שלך בכל פעם שאתה מקבל את הדחף. זה לא חייב להיות כל יום - כמה פעמים בשבוע בדרך כלל מספיקים. (אבל כמובן, ככל שתכתוב יותר, יותר טוב). לפעמים לא תרגיש מוטרד כיוון שהחיים האמיתיים פשוט חשובים יותר. זוהי בחירה נבונה! למעשה, אני יהיה מודאג אם תשים את החלומות שלך בראש סדר העדיפויות לפני החיים האמיתיים.

איך אני יכול לשפר את המודעות בחלומות שלי?


אם אתה מתקשה לזכור את החלומות, יומן החלומות שלך עשוי להיראות קצת ריק. אל תדאג. התחל על ידי כתיבת קטעים קטנים - וצפה לכך שזיכרון החלומות שלך ישתפר עם הזמן. דבר נוסף שעשוי לעזור לך הוא לישון מחצית שעה נוספת בסופי שבוע.

כיצד נושאי החלומות שלי  יכולים לעזור לי להיות צלול?


מציאת נושאים וסמלים נפוצים תעזור לך ליצור טריגרים לחלומות צלולים. במשך הזמן, תוכל לראות נושאים חוזרים ונשנים, כמו בריחה ממשהו. הזכר לעצמך להיות צלול בכל פעם שזה קורה. בפעם הבאה שאתה בורח ממשהו בחלום, אתה עלול להיות מופתע לטובה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה