יום שלישי, 30 ביולי 2013

חלום צלול - מה זה? האם זה מוכח? מבוא לחלומות צלולים

מהו חלום צלול? האם זה מוכח מדעית? כל אחד יכול להגיע למצב של חלום צלול? כמה זמן זה יקח?


אני בטוח שיש לך הרבה שאלות על חלימה צלולה ומאמר זה נועד כדי לענות לך על כולן... ברוך הבא למדריך שלי להתחלה מהירה עם חלומות צלולים!


מהו חלום צלול?
חלימה צלולה היא היכולת לכוון ולשלוט באופן מודע בחלומות שלך. זה הופך את עולם המחשבות שלך למציאות חלופית - שבה כל מה שאתה רואה, שומע, מרגיש, טועם ואפילו מריח הוא אותנטי כמו בחיים האמיתיים.


צלילות מתרחשת במצב תודעה שונה, כאשר אתה מבין שאתה חולם - והמוח שלך עובר למצב של עירות בתוך חלום. בחלומות רגילים, המודעות העצמית שלך כבויה. זו הסיבה שלעתים קרובות הם מרגישים מטושטשים ומרוחקים. אבל כאשר אתה נמצא בתוך חלום צלול, המוח המודע מתעורר בזמן השינה!


זהו מצב טבעי ובטוח. זוהי אינה חוויה חוץ גופנית - כיוון שכל הזמן הזה אתה ישן במיטה. ואם תרצה, תוכל להעיר את עצמך. כאשר אתה חולם חלום צלול, אתה יכול לחקור את המבנה הפנימי של המוח התת מודע שלך בחופשיות מוחלטת.


האם חלימה מודעת הוכחה מדעית?
נזירים טיבטיים השתמשו בחלימה מודעת במשך יותר מאלף שנים, הם פיתחו פילוסופיה בשם "יוגת חלום". זוהי בהחלט אינה תופעה חדשה. עם זאת, המונח המודרני "חלימה צלולה" נטבע רק במאה ה-20 על ידי הפסיכיאטר ההולנדי, פרקדריק ואן עדן.


הרעיון של חלומות צלולים הפך לפופולרי על ידי סיליה גרין בשנת 1960, אשר הצביעה על הפוטנציאל המדעי של מודעות עצמית בזמן חלום. היא הייתה הראשונה שעשתה קישור בין חלימה מודעת לשנת REM.


הראיות המדעיות הראשונות של חלימה צלולה הגיעו מהפסיכולוג הבריטי קית הרן. הוא עשה זאת באמצעות תפיסת אותות עיניים מהמתנדבים, כאשר הגיעו למצב של חלום צלול במעבדה.


אמנם המחקר של הרן החליק מתחת לרדאר של כתבי העת המדעיים, ובסופו של דבר זה היה ד"ר סטיבן לברג באוניברסיטת סטנפורד, שהפך מפורסם משכפול הניסוי ופרסום ממצאיו באופן רשמי.


סטיבן לברג הקים את מכון החלומות הצלולים בשנת 1987 על מנת לחקור את השאלה: מהו חלום צלול? משימתו הייתה לחקור את הטבע והפוטנציאל של תודעה בחלומות... חידה שעשויה יום אחד להציע התקדמות ניכרת בהבנה של המוח האנושי.


כל אחד יכול להגיע למצב של חלימה צלולה?
כן, אני מאמין שכן. לכולנו יש חלומות(בין אם אנו זוכרים אותם ובין אם לא) ולכן אני חושב שלכולנו יש את היכולת להגיע למצב של מודעות בזמן החלום. לא מאט ילדים דיווחו על חלומות צלולים, ותרופות מסוימות למחלות ניווניות כמו פרקינסון יכולות לגרום לחלומות צלולים. גיל הוא בהחלט לא פקטור.


להגיע למצב של חלימה מודעת היא לא קשה כל כך, ברגע שאתה יודע איך לנצל את המנגון בצורה נכונה. מחקרים מראים כי פחות או יותר לכל אדם יהיה לפחות חלום צלול אחד במהלך חייו.


ישנן דרכים רבות בהם תוכל להשיג הכרה תת מודעת זו, כגון:


מדיטציה
היפנוזה עצמית
פריטים חזותיים
בדיקות מציאות
יומן חלומות
אתה יכול לתרגל את כל השיטות הללו במהלך היום או סתם לפני שאתה נרדם, על מנת לזרוע זרע של צלילות. על מנת לעורר את המוח המודע שלך בזמן השינה. תכנות התת-מודע נהיה קל יותר עם הזמן.


למעשה, אנשים רבים יכולים להגיע לחלום הצלול הראשון שלהם בין שלושה ימים לשלושה שבועות. בעזרת תרגול תוכל להגיע לחלומות צלולים לפי דרישה - וזה נהיה קל יותר ככל שאתה עושה זאת.


מהו חלום צלול טוב?
בתחילה, אנשים רבים נמשכים לרעיןו של חלימה צלולה ולאסקפיזם שהוא מציע. בעולם חלום המציאות הוירטואלי שלך, אתה יכול לעוף מעל ערים, לפגוש את הסלבריטי האהוב עליך, או להיות מתנקש נינג'ה. זוהי דרך מציאותית יותר לשחק במשחק הוידאו האהוב עליך.


אבל ברגע שאתה עולה על הסוס, אתה מבין שיש לחלימה צלולה יישומים רבים להתפתחות אישית, כגון:


פתרון בעיות יצירתי
הגדלת היצירתיות שלך
התמודדות עם פחדים
שיפור הביטחון העצמי
תרגול מיומנויות חדשות
חקר התת מודע
רוברט אגונר כותב על כך בספרו, חלימה צלולה: שער לעצמי הפנימי. הוא מציג דרכים חדשות לאינטראקציה עם החלומות הצלולים שלך וכיצד להשתמש בדמויות החלום עבור תקשורת עם האני הפנימי שלך.


אם כל זה לא מושך חובבי התפתחות אישית, אני לא יודע מה כן! חלימה צלולה היא כלי פסיכולוגי רב עוצמה וחוויה מאירת עיניים. בתור מתחיל, בינוני, או מומחה, אני מקווה שתמצא את האתר הזה והמדריך המלא שלו לחומות צלולים שימושי במסע האישי שלך למודעות עצמית בעולם החלום הלא מודע...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה